måndag 23 januari 2012

På bok-spark till kyrkis med bokkassar

I dag tog jag boksparken till Kyrkis med 10 fyllda bokkassar. Det var inte så lite tungt i uppförsbacken till S:t Olofs kapell. (Men det gick desto lättare och snabbare att komma tillbaka till biblioteket senare :-) ) När jag skulle hänga upp bokkassarna råkade jag riva ner hängarna där kassarna skulle vara. Förlåt! :-) Så nu står bokkassarna på en hylla så länge.


Det var många barn och mammor där och jag gick runt och berättade om bokkassarna och tipsade bla om boken Coola pappor av Martin Melin. Han kommer hit till Edsbyn på torsdag och föreläser. Föräldrarna tyckte att det var en jättebra idé att få låna böcker när de var på Kyrkis eftersom de inte alltid hann till biblioteket, sa de. Så nu hoppas jag att många familjer kommer att få glädje av böckerna.

Inga kommentarer: