fredag 11 oktober 2013

Greta Renborgs pris till Ovanåkers kommuns barnbibliotekarie!

Anette HelgessonDet är helt fantastiskt! Jag har fått ett jättefint bibliotekspris - Greta Renborgs pris - av Svenska biblioteksföreningen! Bland annat för den här bloggen, men framför allt för att jag visar upp vad som sker på biblioteket på många olika sätt.

Det är många som inte vet vad som finns på biblioteket och vad man kan göra här. Det tycker jag är synd, för biblioteket är ju ALLAS, ditt och mitt tillsammans! Vi som jobbar här behöver nog bli bättre på att berätta om biblioteket.

Jag är jätteglad och stolt för det här priset, speciellt för att det är en barnbibliotekarie som fått priset och för att det tilldelats en bibliotekarie i en liten kommun - Ovanåkers kommun.

Det är väldigt många som har gratulerat mig och jag vill tacka så hemskt mycket för alla gratulationer! Jag vill speciellt tacka alla barn och unga här i kommunen. Det är ni som gör mitt jobb extra rolig!

På torsdag ska jag ta emot mitt pris på stadsbiblioteket i Stockholm. Det är fler än jag som får pris, bland annat flera författare. Förhoppningsvis kommer jag få en pratstund med författaren Lisa Bjärbo som skriver ungdomsböcker, Emma Adbåge som skriver och illustrerar bilderböcker och Jonas Hassen Khemiri, som har skrivit en av mina favoritböcker - Ett öga rött. Jag lovar att lämna en rapport efteråt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jomen Grattis såhär långt i efterhand!