onsdag 15 februari 2012

Gästbloggaren Moa tipsar

Först några frågor till Gästbloggaren på Bibblabloggen


Namn: Moa Ivarsson Ålder: 12 år

Gillar att göra: läsa böcker och vara med kompisar och spela handboll :)

Min favoritsajt: Facebook och gthotel.

Jag läser helst: Ungdomsböcker och läskiga böcker.

Har du läst någon dålig bok? inte vad jag vet.

Min bästa bok: Fifteen Love av Peter Barlach

Boken handlar om John och han bor själv med sin pappa för hans mamma dog i en bilolycka. Något som var jätte jobbigt för John. John och hans pappa har en städerska som heter Violetta som John blir kär i. Det växer en speciel vänskap mella John och Violetta.


Mitt boktips:


Titel: Välkommen hem


Författare: Johanna Lindbäck


Vilket år kom den ut? 2011
Bokförlag: Rabén & Sjögren


Handling: När Sara dumpade Mattias förlorade hon inte bara sin kille utan en av sina bästa vänner. De har vuxit upp tillsammans, Sara, Mattias och hans tvillingsyster Bella. Nu är Sara tillbaka i Luleå efter ett år i London. Hon lämmnade Mattias innan hon for. Och hon vet inte om det fortfarande är vänner. Kan Mattias förlåta henne? Sara försöker hoppas, men kan det någonsin bli som förut?

Inga kommentarer: