måndag 8 oktober 2012

Jag gillar Puman av Laura Trenter. Vilken av hennes böcker tycker du bäst om?


Nu är det bara en vecka kvar tills Laura Trenter kommer och träffar eleverna i årskurs 5. Det är så spännande! Jag vet att vi är många som gillar hennes böcker. Just nu tycker jag bäst om Puman, kanske för att det var den senaste boken jag läste. Den är spännande och så händer det så många övernaturliga saker att man börjar tänka på olika saker. Varför just en Puma och inte en älg?

Vad tänkte du på när du läste någon av Laura Trenters böcker? Tidigare skrev jag ett inlägg om henne där du kan gå in och lämna en kommentar (längst ner under inlägget) och prata med mig om böckerna. Kanske går Laura in där själv in och läser? 

Vill du veta vad Puman handlar om kan du fortsätta läsa, vill du läsa den själv så får du klicka dig härifrån. :-) 


Sanna ligger på sängen och lyssnar på Iron Maiden i hörlurarna med jättehög musik….och gråter. Hennes mamma dog för ett halvår sen och hon och hennes pappa saknar henne så mycket. Sannas mamma kallades för häxa när hon levde, och läkekunnig och med fantastiska kunskaper om örter när hon var död. OM de inte gillade mamman innan behöver de inte gilla henne nu heller, tänker Sanna.

Sanna och hennes bästa vän Natascha g tränar judo. En kväll dyker en kompis inte upp på träningen och de ringer hem och kollar, men han är inte hemma. Kan det ha hänt honom något? De går till skolgården och ser tre tuffa killar som brukar bråka med dem springa som om det gällde livet. Efter dem kommer en….PUMA….de hittar sin vän…men var är Sanna? När de hittar henne är hon helt rufsig i håret, smutsig och har trasiga kläder. Vad har hänt? 

Inga kommentarer: