onsdag 2 maj 2012

Gästbloggaren Roa tipsar om...


Namn: Roa 

Ålder: 13 år

Gillar att göra: Läsa, spela playstation, shoppa och cykla. 

Min favoritsajt: Facebook och http://www.y8.com/tags/Girl 

Jag läser helst: Spännande böcker och kärleksböcker. 

Har du läst någon dålig bok? Nej. 

Var läser du helst? I sängen innan jag ska sova och när jag har tråkigt. 

Min bästa bok: Vilma och Happy - den vilda ponnyn av Eva Callenbo
Den handlar om en flicka som heter Vilma. De har bestämt att hennes favoritponny ska säljas. Vilma får veta att det finns en häst som heter Happy, som är lite bråkig. Alla som har försökt rida henne blir avkastade. Vilma bestämmer sig för att försöka rida Happy. När  hon försökte var Happy bråkig med henne. När hon hade köpt en sak till Happy och cyklade så träffade hon på en häst på vägen. Vilma stoppade hästen och letade efter hästens ägare. Hon träffade en flicka som ägde hästen. Flickan hette Jenny och de började prata. Vilma berättade om Happy och att hon var lite bråkig. Jennys sa att Happy kunde komma hem till Jennys gård och träna med Happy. 
När de badade med hästarna  kom kusinen Lisa och ville rida Happy. Happy blev jättebråkig och kastade av Lisa. Hon ljög och sa att det var Vilmas fel. När Lisa ljög för hennes pappa sa han att han skulle sälja Happy. Men Vilma fick en chans att träna mer med Happy för att se  om det gick att få henne lugn. 


Jag tyckte den var bra för att den var spännande och rolig. Betyg 10 av 10 poäng. 


I dag när jag har haft prao på Edsbyns bibliotek blev jag sugen på att läsa Boken om Mei av Åsa Storck. 

Inga kommentarer: