fredag 6 maj 2011

Någons hjälte av Mårten Sandén

Det är sällan jag skrattar högt när jag läser böcker, men när jag läste Någons hjälte av Mårten Sandén skrattade jag högt för mig själv flera gånger! Det handlar om Viktor, som är en helt vanlig kille, men som en dag råkar ut för flera pinsamma händelser....

Så här står det på bokens baksida:
"En helt vanlig kille. Ingen man lägger märke till. Det är Viktor Stenmark, det. I hemlighet drömmer han om att stå på scen och trolla, men i verkligheten vågar han inte ens anmäla sig till skolans kabaré. Vad Viktor inte vet är att en rad ganska pinsamma händelser snart kommer att leda till att han inte känner sig så osynlig längre. Tidningarna kommer att skriva om superhjälten som kommit till stan. Bara Viktor vet sanningen bakom ryktena. Eller nej, förresten. Supersnygga Lina i 7D, anar hon hur det egentligen ligger till?"


Provläs här och se om du också tycker att Någons hjälte är rolig!

Mårten Sandén har skrivit många böcker, bland annat Petrinideckarna, som har en egen snygg hemsida där du kan diskutera med andra. Kanske kommer han på författarbesök någon höst till din skola?

Inga kommentarer: