onsdag 12 februari 2014

Sagostund om verktyg på Lill-bibblan

I dag kom det 26 barn till Lill-bibblans sagostund. Temat för dagen var "verktyg. I stället för min vanliga sagohatt hade jag gula skyddsglasögon och i väskan låg inte bara böcker utan också olika verktyg. 

Jag läste Jobbargubbar: Vera och Vilgot fixar bygget av Emelie Andrén och barnen hjälpte till och lät som borrmaskiner, sandpapper och målarpenslar.
Vi sjöng låtarna Jag hamrar och spikar och Nyss så träffa jag en krokodil och gjorde rörelser till.


Sedan tittade vi lite i Verktygsapan och semestersabotören av Chris Monroe och jag läste upp alla konstiga verktyg som bara Verktygsapan har. Jag läste också lite ur Händiga Hanna lagar bilen av Titti Knutsson. Vi avslutade med en klappsång och så fick alla barn känna på verktygen och testa de gula skyddsglasögonen. 

Nästa gång Lill-bibblan håller öppet blir den 12 mars. Välkomna då! 

Inga kommentarer: