torsdag 8 november 2012

Bokprat för årskurs 3


Här är min spökhistoria som jag skrev in på mitt krypin på Barnens bibliotek och berättade för eleverna. Skriv gärna en fortsättning i kommentarsfältet nedan: 

Bokprat med elever på Celsiusskolan

En dag när jag skulle ha bokprat med en klass elever från årskurs 3 på Celsiusskolan märkte jag att det luktade lite mögligt i hörsalen. Jag höll på att plocka fram böcker när jag tyckte att någon tittade på mig...fast jag var helt ensam. När jag ställde mig vid datorn blev jag alldeles kall i nacken som om någon andades på mig. Jag blev rädd och sprang ut för att möta eleverna. 
Vad hade hänt? Jag måste ha inbillat mig. 
Inget hände medans eleverna var där. Men när jag skulle räkna dem på slutet och frågade deras lärare hur många de var i klassen sa hon 17, men när jag räknade blev det 18. Vem är flickan i förkläde och sjal på på huvudet? VEM då undrade fröken. Jag pekade på henne. Men Anette...den stolen är ju tom...
Var det bara jag som såg henne? Helt plötsligt blev allt svart och jag svimmade...
Vad hände sedan???

Här är några av de böcker jag tipsade om idag. 
Här är ett annat inlägg från Bibblabloggen om Jacks rockiga resa. 
Dragonheart på Youtube.

1 kommentar:

Martina sa...

Plötsligt stod den en grå skepnad i dörröppningen ...och han sa: