onsdag 23 juni 2010

Bree Tanners andra liv

Stephenie Meyer

För alla Twilight-fans kommer nu en spin-off bok som handlar om Bree Tanner, den nyfödda vampyren som har en biroll i Eclipse, eller som den heter på svenska: Ljudet av ditt hjärta.

Stephenie Meyer berättar här den trollbindande historien om Bree Tanner och armén av unga vampurer från det att de förbereder sig för att förgöra Bella och familjen Cullen fram till det oförglömliga slutet. En bok fylld av fara, kärlek och mystik!

Stephenie Meyer själv beskriver boken så här:
"Jag är lika förvånad som alla andra över den här boken. När jag började arbeta med den 2005 var det bara som en övning i att utforska den andra sidan av Ljudet av ditt hjärta, som jag just då redigerade. Jag trodde att den kanske skulle sluta som en novell som jag kunde publicera på min hemsida. Senare, när arbetet med guideboken till Twilightsagan inleddes, tänkte jag mig att Brees historia skulle kunna passa bra där. Men berättelsen växte sig längre än jag hade förväntat mig, tills den var alldeles för lång för guiden."

Boken finns också att låna på engelska och heter då The short second life of Bree Tanner!

Inga kommentarer: