onsdag 25 juni 2008

Hela sommarlovet på ett bibliotek

Har du hört om pojkarna som fick vara på biblioteket hela sommarlovet? Om du inte har gjort det tycker jag att du ska läsa "Legenden om Potatishäxan", av Eoin Colfer. Boken handlar om två pojkar som har så många syskon att föräldrarna tycker att de ska vara två timmar om dagen, varje dag hela sommarlovet, på biblioteket. Det är bara det att där finns en väldigt elak bibliotekarie (inte jag!) och det går rykten att hon skjuter potatis på elaka barn med sitt gevär under skrivbordet.....


Även om jag gärna skulle vilja vara på biblioteket jämt så tänker jag ta lite semester i sommar. Jag är tillbaka igen i augusti. Men biblioteket är öppet HELA SOMMAREN och jag lovar att det inte kommer att finnas någon elak Potatishäxa där.....

Skön sommar!
/Anette

Inga kommentarer: